Wednesday, December 24, 2014

1201 : Cuti - Cuti Melaka 2014

 Dari kejauhan.. Berdiri teguh Menara Taming Sari, Kemegahan Negeri Melaka,
Jom kita naik Menara Taming Sari. Sebelum tue berpusing - pusing la cari makan. Banyak kedai makan tak buka lagi.
 Selamat Datang lagi... ke Menara Taming Sari. Kali terakhir ke sini lebih 3 tahun yang lalu,
Aksi pelancong dari Kelana Jaya berkunjung ke Menara Taming Sari untuk lihat permandangan bandaraya bersejarah
 My Wife dengan topi yang baru di beli. Ala - ala pelancong dari Eropah melawat Melaka.
 Masa beratur tue.Adalah sorang artis lelaki ini dengan familynya. Bising sungguh. Ye la! awak tue artis 'otai' katanya, tak perlu la nak bising - bising dan bikin kecoh. Al - Kisahnya, aircond dalam 'menara' yang berputar tue rosak/tak sejuk. Bising - bising si artis tue. Macam - macam la dia ckp
( malas la nak taip.. ha ha ha...)
 Alhamdulillah dah sampai 'puncak' setelah beberapa belas minit kot! beratur menunggu giliran.
 Aksi 'berani;' diriku. Wooow.. cantik kan?
 Pandangan dari atas Menara Taming Sari.
 Lagi permandangan dari atas Menara Taming Sari.
 Dan lagi...
 Dan bila.... Inilah indahnya ciptaan Tuhan. Subhanallah.
 Jalan - jalan di  beberapa lokasi lain di sekitar Bandaraya Melak. 1st jumpa Kereta Bomba lama
 Lepas itu ada replika kapal terbang lama.
 Sila abaikan kebesaran 'perutku'. Ha ha ha.
 Lepas tue ada gerabak keretapi yang di jadikan kedai cederamata. Tak masuk pun.
 Sila klik untuk melihat paparan dengan lebih jelas, terang dan nyata.
 Diriku di latari oleh gerabak keretapi dulu - dulu.
 My Wife dan beca hello kitty. Beria - ia My Wife ajak naik. Siap tanya harga lagi. Rasanya berpatutan kot! tapi tak sampai hati nak naik. Kesian orang yang nak kayuh tue. Dah lah kita orang berdua ni 'berat'. Mungkin lain kali. Tapi tengok rata - rata ramai orang muda yang bawa beca. Nampak gagah perkasa je.
 Jom kita gi jalan - jalan lagi. Apakah itu?
 Paling suka gambar dan aksi ini. Sila abaikan lapisan - lapisan daguku yang bertingkat - tingkat.
 Di sebabkan 'kepanasan' tak pergi pun mana - mana muzium yang ada di situ. Mungkin lain kali.
 Sebelum melangkah pergi ini lah gambarnya. Di sini kami berdua.
 Jom masuk dalam Dataran Pahlwan dan ambil angin.
 Aksi pun bermula. Di dahului dengan aksi sopan santun.
 Di ikuti dengan aksi terkangkang dan berdepa seribu kata.
Kata S.H.A.I.Z.H.A.R : Merancang percutian 2015. Dan Melaka ialah salah satu daripadanya.

1 comment:

Sis Lin said...

Kakakakah dulu dn kini..ko pose tetap mcmtu..
Sopan n then terkangkang..aksi lompat xde ke oiii...hahahahaa

Copyright to S.H.A.I.Z.H.A.R
Designed by UMIESUEstudio 2015