Monday, July 11, 2011

995 : Kembali Di Sini

Kembali Di Sini menulis sesuatu.. menceritakan apa yang dirasa dan meluahan sedikit kesakitan yang di lalui beberapa hari ini.

11.7.11.Syukur alhamdulillah masih dapat bernafas dan menikmati kehidupan biarpun keadaan diri tidak sekuat mana.'Sakit' masih dirasai biarpun penawarnya masih di miliki.Namun akhirnya.. redha dengan ketentuan Illahi.Pasti ada hikmah disebalik apa yang terjadi.

Sukarnya untuk memuaskan hati semua orang dan begitu juga 'sulit' untuk orang memahami apa yang cuba disampaikan.Kadang kala apa yang cuba di sampaikan di salah tafsirkan.Hakikatnya itu adalah diriku.Sentiasa menjadi diriku.Meluahkan apa yang dirasai dan 'memendamkan' apa yang sewajarnya harus menjadi 'rahsia'.

Kemaafan di pohon andai kata berdiamnya diriku selepas ini akan lebih 'menyakitkan'.Tiada niat untuk terus menyakiti hati sesiapa.Berikanlah ruang untuk diriku merawat kesakitan ini dan apa jua 'keterlanjuran' yang terjadi.Memerlukan sedikit lagi masa untuk terus merawat 'kesakitan' ini.

Semangat yang hilang? Baru ingin kembali pulang namun terhenti di tengah jalan.Tak pasti adakah semangat itu akan terus kembali menjadi milikku atau diriku memang sudah hilang semangat itu.

Berhenti berharap? Kadang kala apa yang diharapkan tak akan mampu menjadi milik kita.Jadi oleh itu redha dengan Qada & Qadar.Mungkin ini yang terbaik untuk diriku.

Kembali di sini dalam ruang yang terhad dan tidak pasti adakah diriku akan kembali menulis di sini atau sebaliknya.Hidup harus diteruskan dan kadang kala 'berdiam lebih baik'.Semoga diri ini tidak lagi terus 'menyakiti' hati sesiapa pun.

Kata S.H.A.I.Z.H.A.R : Harungi hidup dengan penuh ketabahan.Jangan biarkan emosi menguasai diri.Berfikiran terbuka dan menerima segalanya dengan tenang.Harus berpandangan jauh serta memikirkan sesuatu lebih dalam dari sepatutnya.Apa juga keputusan yang di lakukan adalah untuk kebaikan.Biarpun 'harta' itu hanya 'sedikit' namun nilainya mampu membahagiakan orang lain dan diri sendiri.

Kadang kala kita harus korbankan apa yang kita 'sayang' biarpun ianya merupakan sesuatu yang 'berharga' dalam hidup kita.Percayalah hidup ini memerlukan pengorbanan.Pasti ada hikmah di sebalik semua ini untuk kebaikan di kemudian hari.

Apa yang diharapkan? Semoga apa yang dirancang akan di permudahkan dan memberi sinar yang di cari selama ini dan jawapan yang pasti........... (akan muncul jika ada sambungan cerita ini di entry mendatang... Insya-Allah)

1 comment:

deqlis said...

moga segalanya berjalan lancar dan dipermudahkanNya..

doa dari sahabat .Amin

Jom join GA Deqlis.. Timaceh

Copyright to S.H.A.I.Z.H.A.R
Designed by UMIESUEstudio 2015