Wednesday, May 25, 2011

925 : Hutang Sana Sini


Ini bukan promosi blog ye.Tapi terpanggil untuk buat tajuk yang sama seperti rakan blogger saya ini.
http://hijaucantik.blogspot.com/2011/05/hutang.html sila klik dan baca.Setiap orang ada pendapat masing - masing.Dan setiap orang ada juga cerita mereka yang tersendiri berkenaan hutang piutang ini.

Kata S.H.A.I.Z.H.A.R : Kalau dah berhutang mesti lah kena bayar.Kalau tak berbayar mesti ada sebabnya kan?

Kepada insan berkenaan yang aku hutang duitnya akan cuba aku bayar biarpun sedikit demi sedikit.Tapi nasib baiklah orang yang aku berhutang tue sangat memahami.Terharu sangat.

Tapi, bila ada orang berhutang dengan kita dan tak tahu bila nak membayarnya perasaan sedih menyelebungi diri.Tapi akhirnya redha je la sebab yang berhutang itu adalah *tet (biarlah rahsia). Ish... mana leh cerita nama pun rahsia.Tak pelah kalau ada rezeki aku adalah kan.Kalau tak de nak buat macam mana.

Kesimpulannya mesti ada hikmah di sebalik semua yang terjadi.Mana ada manusia yang nak berhutang di sana sini. Kalau tak sebab menyebab aku pun tak nak berhutang ni.Hutang budi di bawa mati, hutang duit ringgit di bawa ke mana yek?

3 comments:

ch@ said...

huiii saja menarik perhatian tuan rumah sana datang sini eh. kehkehkeh. i nak pinjam duit u boleh? ke u dah letak dalam peti besi.

Nazz@Purple said...

ape pun hutang tu tetap hutang..perlu dilangsaikan..kalo tak halal didunia..pasti bersemuka diakhirat jg nanti..

Red Giant said...

Biasa La Manusia... Ada Yg Ok.. Ada Yg Ke Laut...

Copyright to S.H.A.I.Z.H.A.R
Designed by UMIESUEstudio 2015