Friday, April 15, 2011

894 : Membawa Diri

My pic @ FB... 

Dengan ini diumumkan saya membawa diri sendiri jauh - jauh.
Tujuannya ialah untuk menghiburkan hati dan bersendirian.Di manakah?  Biarlah terus menjadi tanda tanya.

Kekadang aku rasa kecewa
Ada masanya aku begitu hampa
Tapi kenapa seringkali hadirnya berbagai persoalan yg membelenggu diri.
Kenapa? mengapa? sebab apa?

Jiwaku jadi kacau...
Keputusan yang aku buat ialah berdiam diri.
Apa guna membalas jika ianya boleh menaikkan api kemarahanku
Paling teruk kalau timbul salah sangka

Bukan marah
Tetapi.... aku rasa tak perlu menjawab buat masa ini
katanya inginkan kesederhanaan... tetapi...
'Diam lebih baik' tetapi sering kali 'mendiam boleh menimbulkan perasaan yg lain pulak'
Apakah?

Kemudiannya....
 ternyata "dia" masih belum memahami diriku sepenuhnya.
Kenapa? Sesungguhnya awak sudah tahu jawab itu
Tetapi... kenapa permintaan itu juga yang di timbulkan.

Bukan segaja TUHAN menguji 'kita'
Tetapi..... saya rasa kesal dengan diri
Mengakui kekurangan yang dimiliki
Menyatakan hakikat sebenar
AKU YANG TAK SEMPURNA....

Kata S.H.A.I.Z.H.A.R : Tidak pasti bila blog ini akan berupdate.Mungkin esok @ Lusa dan kemungkinan minggu depan atau bulan depan.Sabarlah menanti dan aku juga akan terus D.I.A.M dari menulis dan meluahkan isi hati di sini.

2 comments:

Sis-Lin said...

Isya'allah Shai..masih ada waktu untuk saling faham dn memahami..

Kita tahu siapa diri kita sudah cukup bangga, dari kita menjadi orang lain, yang belum tentu dtgnya bahagia...

Aku doakan kebahagiaan kau berdua...aminnnn

Shasha Catering said...

Jika kita rasa berdiam diri itu lebih baik maka kita harus berdiam diri.

Lakukan yang kita fikir betul walaupun ada orang fikir kita tak betul. Betul ke?

Peace... ;)

Copyright to S.H.A.I.Z.H.A.R
Designed by UMIESUEstudio 2015