Wednesday, November 03, 2010

630 : Jelajah WSH 9347 >> Shah Alam - Kuala Selangor


WSH 9347 membawa diri dari Shah Alam melalui Klang menuju ke Kuala Selangor.Pertama kali WSH ke sana selepas kejayaan menakluki Cameron Highland, Teluk Cempedak & Selatan Tanah air (termasuk N9/PD, Melaka & Johor)


Dalam pukul 2.00 pm bersama angin - angin 'Kuala' dengan langit menghitam dan hujan rintik - rintik aku selamat sampai ke Restoran Makanan Laut ini.

Di sebabkan tak sarapan pagi jadinya.Menu kali ini adalah banyak sehingga berlakunya pembaziran *maafkan hamba wahai penunggu 'gua'. (x de kaitan dengan cerita)


Menu pilihanku ialah 'Kangkong Goreng Belacan'. Punya lah banyak sampaikan tak terhabis di makan.


Cuba teka apa? Ada tak macam Roti Canai. Yakni Roti Telur. Ha ha ha ha ... ni ialah pilihan ke 2 iaitu Telur Bawang.Harganya? Ntahla.. macam mahal semacam je.


Menu ke 3 ialah Udang. Ingat nak order Udang 'Butter' tapi.... Tak pe lah. Menu ni pun ok juga. Udang masak 'Cili Kering' ha ha ha. Apa yang penting kelazatan udangnya memang berbaloi - baloi. Rasanya memanng udang segar dari laut dan bukannya udang stok lama.


Menu ke 4 ialah Sotong Celup Tepung. Nyum3 memang sedap juga.Fresh dari dasar laut.Sos nya pun memang resepi 'rahsia'.

Tiada menu ikan kerana...... *ikan sangatlah mahal dan tak ada yang saiz kecik.


Nasi sepinggan je dan 2 gelas air *alamak lupa mau ambik gambar. Dengan harga bawah RM 50 dan lebih RM 25.

Ada sorg nie tanya aku "Are u reporter?" ha ha ha.. aku gelengkan kepala je dan jawab dalam hati 'No, but i'm blogger'.

1 comment:

AKO @ retna said...

shai, lenkali jawab arr kekuat kasi bangga sket "I am a BLOGGER" heehe ';p

Copyright to S.H.A.I.Z.H.A.R
Designed by UMIESUEstudio 2015