Thursday, August 13, 2009

365 : Menanti Jawapan Yang Pasti

11 tahun 6 bulan semakin hampir,
17 Ogos ini akan genap tarikh tersebut,
Aku masih menanti jawatan yang pasti,
Sama ada masih di sini atau terus melangkah pergi ?

11 tahun yang telah berlalu,
Aku berfikir- fikir sendiri,
Kenapa aku masih setia disini ?
Adakah aku tiada harga di luar sana?

Aku tak mengerti dan tak memahami
Mengapa rezekiku masih belum terbuka ?
Mungkinkah takdirku kekal disini
Aku semakin hari semakin tak mengerti.

Aku terus menanti jawapan yang pasti
Perlukah aku terus menjadi penunggu ?
Atau beranikan diri melangkah penuh bergaya
Memulakan kehidupan yang baru

Adakah aku pasti dengan pilihaku sendiri?
Aku masih menunggu saat itu.
Bila ? Dan kemana destinasinya
Aku pasrah dan redha dengan ketentuan Illahi

No comments:

Copyright to S.H.A.I.Z.H.A.R
Designed by UMIESUEstudio 2015