Sunday, July 27, 2008

42 : Masak Nasi Lemak S.H.A.I.Z.H.A.R



Bahan - bahan yang diperlukan ialah Beras, daun pandan , santan dan juga telur.



Ini ialah sambal ikan bilis shaizhar yang telah siap dimasak semalam, sekitar 11.15pm. (Tension tengah - tengah nak potong ubi dan mengorengnya, baru perasaan gas dah habis.Jadi sambal itu...



Dimasak didalam rice cooker termasuk juga telur rebus.Ha3.Tak dapat nak makan telur goreng.Erm..




Sarapan pagi & makan tengahari ini adalah Nasi lemak with telur rebus & sambal ikan bilis.Hasil karya dan air tangan diriku sendiri.

12 comments:

Gabriel said...

mas que lingua é essa??

Kasawari said...

Shai.. saper ler tukang komen atas ni.. rasanya dia tanya boleh tak antar ker Spain.. he he

cayalah Shai.. nampak macam sedap.. wah... beruntungler saper kawin dgn shai.. sarapan dah siap sedia bila bangun pagi ahad.. he he..

p/s: macam pernah nampak jer resipi ni kat blog Retna.. opsss..

Amer Aan said...

sdp 2..
2 la beli minyak sebelum abis
kan da susah kene msk gne rice cooker

cemut said...

wah caya la bro!!

echah_syed said...

wawawa.. sudah pandai bikin ini nasik lemak..nmpk sedap laa :)

nnt kita jupe kat KL tapau arr tuk mama :D

mmg kreatif..tp timun mane??tak suke timun ekk.

izali said...

tu sekali sarapan pagi + makan tengah hari + makan malam + makan lewat malam ke??? hehe

anaiz said...

wah..
incik shai, pandainyer memasak. leh bukak restoren nih. hoho..!!
sedap la nampak sambal ikan bilis tuh..

AKO said...

shai,
arini akak pun masak nasi lemak.. tapi cam x besh lak.. Klu tahu shai nak masak nasi lemak, harus akak terjah umah awak tadi ehhehe...

Ted said...

wahhh, masal dalam rice cooker pun ok ape, macam menyelerakan je.rajin btol bro

Shaira Nadiah MJ said...

Abg Shai, boleh masak telur goreng gak apa, di rice cooker, hiihih

shay said...

huuuhuhuhu... nak mintak resepi... hehehehe... cepat2 le cari pasangan hidup baru le ada orang yang masakkan...

~ mizzAmy ~ said...

~ wah, pandai nya. bukan senang org laki suka memasak. kalau tanya i pun, confirm jawapan nya adalah negatif. hahahaha... ~

Copyright to S.H.A.I.Z.H.A.R
Designed by UMIESUEstudio 2015