Tuesday, July 22, 2008

40 : Aku Yang Kesakitan



Ini adalah gula - gula yang baru aku ambil dari seorang yang aku tak kenali.



Kami bertemu di sebuah tempat bernama rumah sakit milik Idzham di pinggir Kuala Lumpur.



Inilah penawar untuk menghilangkan kesakitan yang dihadapi.Tak nampak pulak tulisan namaku disitu.



Gula - gula yang diterima, ada perisa warna kuning (ijau x de ke?) lepas tue anti kepada body, untuk penawar tekak serta ubat untuk demam kura - kura.

Kata S.H.A.I.Z.H.A.R : Aku yang kesakitan

9 comments:

Kasawari said...

Shai..

Tidak selamanya rasa SAKIT itu tidak berharga, sehingga harus dibenci. Kerana kemungkinan rasa sakit itu justeru akan mendatangkan kebaikan bagi seseorang.

Seseorang penyair yang tidak pernah merasa sakit dan pahit getirnya sebuah kehidupan, maka untaian syair-syairnya hanya akan terasa hambar dan hanya terisi dengan kumpulan kata-kata murahan yang tidak bernilai. Ini adalah kerana syair-syairnya hanya keluar dari LISANNYA, bukan dari PERASAANNYA. Apa yang dia utarakan hanya terbatas kepada pemikirannya sahaja, dan bukan dari hati nalurinya.

Kesengsaraan itu Penuh HIKMAH.

umi_e said...

semoga shai cepat sembuh... banyakkan berehat ya...

take care...

~ mizzAmy ~ said...

~ sila jangan skip makan ubat. takut kang tak cepat sembuh. ~

Mira said...

byknye ubat... mau nk termuntah telan semua tuh... huhuhuh

echah_syed said...

yg kuning mcm bola rugby tu ponstan ka..penahan sakit :)

cian anakanda ku.. takpe sakit ni sebenarnyer tanda bdn nak relax sbb dah penat berkeroje :(

relax puas2 takyah ingat keroje ekk.

kalo dekat bole mama anto bihun goreng :p

takecare.

J!mMy said...

hehe gule yg pahit ;p
smoge shai cpt sembuh ;D

Ted said...

get well soon bro

pu3nemo said...

moga sht cpt k,
relak kt umh, jgn g rayau2..=)

anaiz said...

wah, banyaknyer 'gula-gula'. sedap kah?? hehe..
semoga cepat sembuh okeyy..

Copyright to S.H.A.I.Z.H.A.R
Designed by UMIESUEstudio 2015